Przewoźnik jest uprawniony do odmówienia pasażerowi wstępu na pokład, jeżeli:
- przemawiają za tym względy bezpieczeństwa i zdrowotne lub jeżeli pasażer nie posiada właściwych dokumentów podróży;
- pasażer nie odbył lotu do miejsca docelowego w ramach rezerwacji obejmującej podróż w dwie strony (odbycie podróży powrotnej);
- pasażer nie odbył innych, następujących po sobie, lotów objętych rezerwacją;
- pasażer nie posiada odpowiednich dokumentów zwierzęcia, które z nim podróżuje.
Odmowa przyjęcia na pokład samolotu odszkodowanie
W przypadku, kiedy pasażer pojawia się na czas na odprawie, przedstawia ważną rezerwację lotu oraz właściwe dokumenty podróży, lecz odmawia mu się wstępu na pokład z przyczyn zawyżonej liczby rezerwacji lub z przyczyn operacyjnych, ma on prawo do:
- złożenia dobrowolnej rezygnacji ze swojej rezerwacji w zamian za określone korzyści oraz prawo do opieki;
a w razie odmowy złożenia dobrowolnej rezygnacji do:
- otrzymania odszkodowania;
- dokonania wyboru między zwrotem kosztów, zmianą planów podróży lub przełożeniem podróży na późniejszy termin;
- uzyskania pomocy.